Alla inlägg den 6 januari 2009

Av cleims - 6 januari 2009 23:11

Hej alla!
Helt otroligt att det är någon som läser detta tycker jag! Det trodde jag inte, och dessutom är det folk som återvänder för att läsa :) Det uppskattas verkligen.


Det där med att jag skulle satsa mer på skolan gick väl inte direkt bra, jag har redan skjutit upp en uppgift. Inte bra alls. Det var ju såna saker som inte skulle hända! Imorgon börjar skolan i alla fall, och jag kan väl ha som ursäkt att inte plugga förrän lovet är slut. Eller vad tycker ni? Är det lov så är det, men sen finns det några stackare ute i landet som måste plugga under loven ändå. Jag har dock bara ett och ett halvt år kvar nu! Alltså halva gymnasietiden. I sommar ska jag inte plugga hade jag tänkt, men ett sommarjobb måste jag skaffa mig i alla fall! Jag har ingen erfarenhet av det än, mer än att jag sökte hos kommunen förra året men blev inte en av de utlottade. Jag ska leta vidare de närmsta veckorna så får vi se vart jag hamnar. I sommar är jag ju 18 också, vilket underlättar en del.


Nej nu ska jag nog krypa ner i sängen. Lyssna lite på Timo Räisänen som jag började lyssna på idag. Jag vet att han har funnits, men så mycket om hans musik har  jag inte vetat. Jag kände dock igen låten Sweet Marie och den är det inget fel på. 21.30 var det P3 live och det var ju självaste Timo som spelade. Han verkar vara en underbar person. Det märkte man under konserten - han ville verkligen få med publiken - för att inte tala om hans biografi på hans hemsida också! Haha den killen har humor. Hade han fått vara med i körslaget lite längre kanske man hade kollat på det. Fast nej, det är nog inget för mig. Men sängen däremot !

Av cleims - 6 januari 2009 13:27


  • Tatuera mig, eller åtmindstånde bestämma mig för vad jag vill tatuera. En sak är säker i alla fall; det ska vara en text på handleden.
  • Satsa mer på skolan
  • Gå på Coldplays konsert
  • Försöka åka till Hultsfredsfestivalen
  • Blogga
  • Inte vara så negativ
  • Spara och tjäna pengar
  • Bli kär

Haha! Man kan kanske se det som nyårslöften, men det här är snarare saker som jag vill göra, inte måste. För vem bestämmer t.ex om man bli kär eller inte? Det är såna saker som ödet bestämmer, om man nu tror på det...

JVM

Av cleims - 6 januari 2009 12:58

Inatt var jag vaken till 4, dels för att det var JVM final (hockey) och det var man ju tvungen att kolla på. 20 000 på läktarna och fullsatt i Scotiabank Place, Sverige hade bl.a vunnit mot Ryssland med 5-0 och i princip allt såg bra ut inför matchen, men ändå fungerar det inte.

Jag kollade de första 10 minuterna men sen gav jag upp. Sverige var inte alls bra och Kanada gjorde mål efter bara ett par minuter. Istället satte jag mig här vid datorn och nördade lite, men radion var på så jag kunde hänga med i matchen trots allt. Sverige fortsatte spela dåligt, de kanadensiska fansen buade vid minsta lilla rörelse hos det svenska laget och kanadensarna körde över den svenske målvakten Markström x antal gånger... Resultatet blev till slut 5-1 till Kanada. I mål räknat.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards